Ekonomi

META, GOOGL Hisselerine Karşı: Wells Fargo Daha İyi Yatırım Seçeneğini Öneriyor

Wells Fargo analistleri Pazartesi günü müşterilerine yaptıkları bir bildiride dijital reklamcılık sektörünü değerlendirerek Meta Platforms (NASDAQ:META) ile Alphabet (NASDAQ:GOOGL) tarafından işletilen Google’ın hisseleri arasındaki seçime ilişkin bakış açılarını paylaştı.

Şirket, dijital reklamcılık pazar payının dağılımında bir değişim gözlemledi; Meta daha önce kaybettiği payı geri kazanırken, Google’ın arama motoru perakende reklamcılıktaki payını rakiplerine bırakıyor.

Wells Fargo analistleri, “Meta’nın 2024 yılına kadar pazar payını yeniden kazanarak 2019 yılındaki %28,1’lik seviyesine geri döneceğini, Google’ın arama motorunun ise 2019’dan bu yana pazar payında yaklaşık 600 baz puanlık bir düşüş yaşayacağını öngörüyoruz” dedi. “Meta’nın 2023’ün ikinci yarısı ve 2024’ün ilk yarısındaki büyümesi istisnai görünse de, Meta’nın e-ticaret reklam pazarının daha fazlasını ele geçirmenin yanı sıra 2021 ve 2022’de kaybettiği payı geri aldığına inanıyoruz.

“Buna karşılık, Google’ın arama motoru 2019’dan bu yana pazar payının yaklaşık yüzde 4’ünü kaybetti ve e-ticaret reklam gelirlerini perakende reklam platformlarına ve Meta’ya vermeye devam ediyor.”

Ayrıca, Meta’nın bir sosyal ağ platformundan içerik öneren ve alışveriş özelliklerini içeren bir sisteme evrilmesini, kullanıcı etkileşim süresindeki sürekli artışa katkıda bulunan önemli bir faktör olarak tanımlıyorlar.

Buna karşılık finans kuruluşu, perakende reklamcılığın satış noktasına yakınlığı ve önceki satın almalara ilişkin kapsamlı verilerle desteklenen gelişmiş tüketici hedefleme becerisinin, Google’ın arama motorundan pazar payı almasını sağladığını iddia ediyor.

Şirket, “Perakende reklamcılık, 2019’dan 2023’e kadar pazar payını 400 baz puandan fazla artırdı ve şu anda dijital reklamcılık pazarının yaklaşık %9’unu temsil ederek son yıllarda en hızlı genişleyen dijital reklamcılık segmentlerinden biri olarak konumlanıyor” yorumunda bulundu.

Wells Fargo ayrıca, kategorilerin standartlaşmasının ve e-ticaret reklamcılığı sektöründeki değişen payların Meta için Google’a kıyasla avantajlı olduğu görüşünde.

Finans kuruluşu, “E-ticaret Brüt Mal Değerindeki büyümenin 2024 ve sonraki yıllarda seyahat rezervasyonlarındaki büyümeyi geçeceğini tahmin ediyoruz, bu da mal ve hizmetlerdeki eğilimlerin dengelenmesini yansıtıyor” dedi. “Meta aynı zamanda e-ticaret reklamcılığı sektöründeki payını da artırarak 2023’te %30’a ulaşırken (2019’a kıyasla 5 puanlık bir artış), Google’ın payı 6 puan azaldı.”

Bu nedenle Wells Fargo, Facebook’un arkasındaki şirketin yılın başından bu yana önemli bir performans göstermesine rağmen (%38’lik bir artış) Meta Platformlarını Google’a tercih etmeye devam ediyor.

Bu makale yapay zeka yardımıyla üretilmiş, çevrilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort